Je maakt gebruik van een verouderde browserversie die minder veilig is en daarom niet meer wordt ondersteund door hollandsnieuwe.
Update je browser om onze website te kunnen gebruiken.
De browserversie die je gebruikt wordt niet ondersteund door hollandsnieuwe.

inflatiecorrectie 2020

Elk jaar stijgen prijzen door inflatie. Dat geldt ook voor onze abonnementskosten.

inflatiepercentage

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar aan de hand van de Consumentenprijsindex vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2019 is 2,6%.

verhoging maandelijkse kosten

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2020 met maximaal 2,6%. Het gaat om de kosten van alle abonnementen afgesloten voor 1 juli 2020 die nog in contract zijn.

De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van oktober. En we verhogen alleen de maandelijkse kosten van je Sim Only bundel. De unlimited bel/sms bundel wordt niet verhoogd.

dit verandert niet

  • De tarieven voor gebruik van data, bellen en sms-en
  • Het opwaardeertarief
  • De unlimited bel/sms bundel
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden
  • De maandelijkse kosten voor je toestel als je deze via ons hebt aangeschaft

jaarlijkse indexatie

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 8 'tarieven' bij punt 8.3 dat we de tarieven één keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

veelgestelde vragen

Jaarlijks stijgen de prijzen van de meeste diensten en producten in Nederland door prijsinflatie. Dat betekent dat ook onze kosten dit jaar zijn gestegen. Een deel van deze kosten berekenen we door in de mobiele abonnementen van onze klanten, zodat wij onze kwaliteit hoog kunnen houden. Dit noemen wij inflatiecorrectie.

De inflatiecorrectie wordt enkel toegepast op je maandelijkse Sim Only-bundelkosten. De kosten voor opwaarderen en de onbeperkt bel/sms-bundel worden niet verhoogd. Ook de tarieven voor gebruik van data, bellen en sms-en blijven hetzelfde. Betaal je maandelijks voor een toestel dat je via ons hebt aangeschaft? Dan blijven de kosten hiervoor ook ongewijzigd.

We volgen de door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) berekende inflatie (consumentenprijsindex). Voor 2019 is dat 2,6%. Met dit percentage worden de abonnementskosten van onze mobiele abonnementen verhoogd. Lees hierover meer op de website van het CBS.

Vanaf 1 oktober 2020 verhogen we de maandelijkse abonnementskosten met maximaal 2,6%.

Inflatiecorrectie staat vermeld in de Algemene Voorwaarden die je bij je abonnement hebt ontvangen. Daarnaast hebben we klanten in september op de incasso e-mail geïnformeerd over de aankomende prijsindexatie. Op je factuur van oktober zie je voor het eerst de correctie verwerkt in je maandelijkse abonnementskosten.

De inflatiecorrectie geldt voor alle particuliere en zakelijke abonnementen aangesloten vóór 1 juli 2020. Heb je je abonnement aangesloten ná 1 juli 2020? Dan passen we geen inflatiecorrectie toe.

heb je een andere vraag?

Anouk, je virtuele assistente

vraag het aan Anouk, onze virtuele assistente