Je maakt gebruik van een verouderde browserversie die minder veilig is en daarom niet meer wordt ondersteund door hollandsnieuwe.
Update je browser om onze website te kunnen gebruiken.
De browserversie die je gebruikt wordt niet ondersteund door hollandsnieuwe.

bellen via 4G of wifi

Je maakt gebruik van het supersterke netwerk van Vodafone. Toch kan het soms gebeuren dat het bereik soms iets minder is. Dit komt vaak door dikke betonnen muren, isolatielagen of hoge gebouwen die het signaal blokkeren. Daarom is er nu bellen via 4G en wifi. Hiermee ben je altijd goed bereikbaar, binnen én buiten.

huis met boompje

beter bereik binnen en buiten

luidspreker

HD-audio kwaliteit

snelheidsmeter

sneller verbonden

tekstballon met afspeelknoppen

snelle 4G dataverbinding tijdens het telefoongesprek

bellen via 4G

Bellen via 4G is bellen met je mobiel over het supersterke 4G-netwerk van Vodafone. En je belt ook nog eens in HD-audiokwaliteit. Klinkt goed he?

heb je een iPhone?

Controleer de iOS-versie van je telefoon:

  • Heb je een telefoon met iOS 10.2 of hoger? Dan staat 4G-bellen standaard ingeschakeld. En hoef je verder niets te doen.
  • Heb je een telefoon met een oudere iOS versie? Je kunt updaten naar de laatste iOS-versie via de volgende stappen:
    • Ga naar ‘Instellingen’
    • Kies ‘Algemeen’
    • Ga naar ‘Info’ en voer de software update uit.

heb je een Samsung, Huawei of ander Android-toestel?

Hiervoor hoef je niets te doen. Bellen via 4G staat automatisch aan.

bellen via wifi

Heb je binnenshuis wel eens last van wegvallend bereik? Maak dan thuis of op het werk gebruik van bellen over wifi. Zo kun je ongestoord blijven bellen, zelfs tussen de dikste muren. Check je instellingen voor bellen via wifi zodat je er gebruik van kunt maken.

heb je een iPhone?

  • Heb je een iPhone met iOS 11.3 of hoger? Dan staat wifi-bellen standaard ingeschakeld.
  • Heb je een iPhone met een oudere iOS versie?
    • Update je telefoon naar de nieuwste iOS-versie. Dan wordt wifi-bellen automatisch aangezet.
    • Voer je liever geen update uit, maar heb je wel minimaal iOS-versie 10.2? Ook dan kan je bellen via wifi. Deze optie moet je dan wel zelf even aanzetten:
      • Ga naar ‘Instellingen’
      • Kies ‘Telefoon’
      • Ga naar ‘Bellen via wifi’ en zet deze op ‘aan’

heb je een Samsung, Huawei of ander Android-toestel?

  • Open de telefoon-applicatie (het groene bel knopje)
  • Ga naar 'Instellingen' en ga naar ‘Oproep’
  • Selecteer 'Bel via wifi aan'
  • Kies bij 'Voorkeur Wi-Fi of Voorkeur mobiele netwerk' voor 'Voorkeur mobiele netwerk'

goed om te weten

  • Er zijn geen extra kosten voor bellen via wifi.
    Je telefoon gebruikt de wifi alleen om verbinding te maken met de telefoonmast. Is de verbinding gemaakt? Dan maak je gebruik van het normale Vodafone netwerk. En bel je dus gewoon met je normale belbundel.
  • In principe is elk wifi-netwerk thuis of op het werk geschikt voor bellen via wifi. Wat je nodig hebt is voldoende bandbreedte (minimaal 1 Mbps) en een goed wifi-signaal.
  • Om te kunnen bellen via 4G en wifi heb je een telefoon nodig die geschikt is voor 4G. Dit controleer je eenvoudig door je wifi tijdelijk uit te schakelen, zodat je telefoon verbinding kan maken met het mobiele internet.
    Staat er 4G of LTE bovenin je telefoonscherm? Dan zit je goed. Verschijnt er E, G, H, GPRS, 2G of 3G, dan is je telefoon wellicht niet geschikt voor 4G en heb je een andere telefoon nodig om buitenshuis te kunnen blijven internetten.

doe de toestelcheck om te weten of jouw toestel geschikt is voor 4G.

DOE DE TOESTELCHECK

veelgestelde vragen

Om te bellen via 4G of wifi heb je een 4G abonnement nodig. Ieder abonnement bij hollandsnieuwe is overgezet naar 4G, dus ook die van jou.

Check hier of jouw toestel klaar is voor bellen met 4G en wifi.

Zowel 4G als wifi-netwerken vanuit het buitenland worden nog niet ondersteund. Daarom is het niet mogelijk te bellen via deze netwerken. Als je belt in het buitenland gaat je gesprek automatisch over op 2G/ 3G.

Het kan zijn dat je Vodafone NL wifi ziet zodra je wifi-bellen inschakeld. Geen zorgen, dit komt omdat wij gebruik maken van het Vodafone netwerk. Je bent nog steeds klant van hollandsnieuwe.

Wil je via wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan word je automatisch overgeschakeld naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via wifi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je wordt automatisch overgeschakeld naar het netwerk van een andere provider.