bellen via 5G of wifi
Je maakt gebruik van het supersterke netwerk van Vodafone. Toch kan het soms gebeuren dat het bereik soms iets minder is. Dit komt vaak door dikke betonnen muren, isolatielagen of hoge gebouwen die het signaal blokkeren. Daarom is er nu bellen via 5G en wifi. Hiermee ben je altijd goed bereikbaar, binnen én buiten.
beter bereik binnen en buiten
HD-audio kwaliteit
sneller verbonden
snelle 5G dataverbinding tijdens het telefoongesprek
bellen via 5G
Bellen via 5G is bellen met je mobiel over het supersterke 5G-netwerk van Vodafone. En je belt ook nog eens in HD-audiokwaliteit. Klinkt goed he?
Controleer de iOS-versie van je telefoon:
- Heb je een telefoon met iOS 10.2 of hoger? Dan staat 5G-bellen standaard ingeschakeld. En hoef je verder niets te doen.
- Heb je een telefoon met een oudere iOS versie? Je kunt updaten naar de laatste iOS-versie via de volgende stappen:
- Ga naar ‘Instellingen’
- Kies ‘Algemeen’
- Ga naar ‘Info’ en voer de software update uit.
Hiervoor hoef je niets te doen. Bellen via 5G staat automatisch aan.
bellen via wifi
Heb je binnenshuis wel eens last van wegvallend bereik? Maak dan thuis of op het werk gebruik van bellen over wifi. Zo kun je ongestoord blijven bellen, zelfs tussen de dikste muren. Check je instellingen voor bellen via wifi zodat je er gebruik van kunt maken.
- Heb je een iPhone met iOS 11.3 of hoger? Dan staat wifi-bellen standaard ingeschakeld.
- Heb je een iPhone met een oudere iOS versie?
- Update je telefoon naar de nieuwste iOS-versie. Dan wordt wifi-bellen automatisch aangezet.
- Voer je liever geen update uit, maar heb je wel minimaal iOS-versie 10.2? Ook dan kan je bellen via wifi. Deze optie moet je dan wel zelf even aanzetten:
- Ga naar ‘Instellingen’
- Kies ‘Telefoon’
- Ga naar ‘Bellen via wifi’ en zet deze op ‘aan’
- Open de telefoon-applicatie (het groene bel knopje)
- Ga naar 'Instellingen' en ga naar ‘Oproep’
- Selecteer 'Bel via wifi aan'
- Kies bij 'Voorkeur Wi-Fi of Voorkeur mobiele netwerk' voor 'Voorkeur mobiele netwerk'
- Er zijn geen extra kosten voor bellen via wifi.
Je telefoon gebruikt de wifi alleen om verbinding te maken met de telefoonmast. Is de verbinding gemaakt? Dan maak je gebruik van het normale Vodafone netwerk. En bel je dus gewoon met je normale belbundel. - In principe is elk wifi-netwerk thuis of op het werk geschikt voor bellen via wifi. Wat je nodig hebt is voldoende bandbreedte (minimaal 1 Mbps) en een goed wifi-signaal.
- Om te kunnen bellen via 5G en wifi heb je een telefoon nodig die geschikt is voor 5G. Dit controleer je eenvoudig door je wifi tijdelijk uit te schakelen, zodat je telefoon verbinding kan maken met het mobiele internet.
Staat er 5G of LTE bovenin je telefoonscherm? Dan zit je goed. Verschijnt er E, G, H, GPRS, 2G of 3G, dan is je telefoon wellicht niet geschikt voor 5G en heb je een andere telefoon nodig om buitenshuis te kunnen blijven internetten.
veelgestelde vragen
Is mijn abonnement geschikt voor 5G- en wifi bellen?
Om te bellen via 5G of wifi heb je een 5G abonnement nodig. Ieder abonnement bij hollandsnieuwe is overgezet naar 5G, dus ook die van jou.
Hoe werkt bellen via 5G en wifi in het buitenland?
Zowel 5G als wifi-netwerken vanuit het buitenland worden nog niet ondersteund. Daarom is het niet mogelijk te bellen via deze netwerken. Als je belt in het buitenland gaat je gesprek automatisch over op 2G/ 3G.
Ik zie Vodafone NL wifi, klopt dit?
Het kan zijn dat je Vodafone NL wifi ziet zodra je wifi-bellen inschakeld. Geen zorgen, dit komt omdat wij gebruik maken van het Vodafone netwerk. Je bent nog steeds klant van hollandsnieuwe.
Wat gebeurt er tijdens noodoproepen (112) als ik op wifi-bellen zit?
Wil je via wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan word je automatisch overgeschakeld naar het mobiele 2G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via wifi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je wordt automatisch overgeschakeld naar het netwerk van een andere provider.