een telefoon voor je kind gratis Onbeperkt bellen en sms'en

een telefoon voor je kind, hoe pak je dat aan?

Vroeg of laat komt het moment dat je kind een eigen telefoon wil. Of dat jij het handig vindt dat ze bereikbaar zijn. Maar waar begin je dan? Kies je voor een nieuwe telefoon of liever met een tweedehands? Kies je voor prepaid of een abonnement? We helpen je op weg met de belangrijkste vragen, tips en afwegingen.

het juiste telefoon- abonnement voor je kind

het juiste telefoonabonnement voor je kind

Je hebt 3 opties:

prepaid
  • Je koopt vooraf beltegoed

  • Is het op? Dan kun je opwaarderen

  • Op = op, dus geen onverwachte kosten

  • Vaak duurder dan Sim Only

Sim Only
  • Een bundel met MB's, minuten en sms'jes

  • Je betaalt maandelijks achteraf, soms ook voor extra buiten bundel kosten

  • Voordeliger dan prepaid, maar risico op verrassingen en kosten

hollandsnieuwe Kids Sim: Het beste van prepaid én Sim Only gecombineerd

Bij hollandsnieuwe combineren we de voordelen van vooraf betalen met het maandelijkse gemak van Sim Only:

  • Je betaalt vooraf en op = op. Zo heb je nooit onverwachts extra kosten

  • Een voordelige bundel met genoeg MB's en onbeperkt MIN/SMS

  • Geen dure servicenummers of buitenlandse nummers mogelijk

  • Jij houdt de controle via onze handige app

  • De bundel elke maand gratis aanpasbaar

Extra fijn: Is de bundel op, dan stopt mobiel internet automatisch. Maar je kind kan wél blijven bellen en sms'en & internetten via wifi.

BESTEL NU KIDS SIM BUNDEL

Ook bij normale Sim Only van hollandsnieuwe kun je nooit buitenbundelkosten maken. Al je verbruik gaat uit één bundel die je vooraf betaalt. Op = op.

betaal jij of je kind?

betaal jij of je kind?

Voorkom gedoe later en maak daarom vooraf afspraken over de kosten. Bespreek samen:

  • Hoeveel kost het telefoonabonnement per maand?

  • Wie betaalt extra kosten buiten de bundel bij een Sim Only. Of extra gekocht tegoed?

  • Wie betaalt de telefoon? Mag je kind voor een bepaald bedrag zelf een telefoon uitzoeken, of krijgt je kind een afdankertje van je?

  • Wie betaalt als de telefoon kwijt is? Of op straat kapot valt?

  • Wat spreek je af over het kopen van apps en in-app aankopen?

vanaf welke leeftijd zijn ze klaar voor een telefoon?

vanaf welke leeftijd een telefoon?

Kinderen vragen vaak om een eigen telefoon, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er ook klaar voor zijn. Als ouder bepaal je wanneer je kind een telefoon krijgt. Sommige ouders vinden het prettig als hun kind al snel bereikbaar is, anderen wachten liever nog even. Op de basisschool is een smartphone nog niet nodig. In de brugklas wel, omdat veel scholen appen over lesuitval en roosterwijzigingen.

Daarnaast is een smartphone belangrijk voor het contact tussen kinderen. Hoe vroeger je kind een telefoon krijgt, hoe eerder hij kan ‘oefenen’ met de verantwoordelijkheden die erbij horen. Praat sowieso veel met je kind over wat wel en niet kan online. En kijk bij het kopen van een telefoon goed naar wat een toestel allemaal kan en of je kind dat ook echt nu al nodig heeft.

WELKE TELEFOON KIES JE?
maak duidelijke afspraken over telefoongebruik

maak duidelijke afspraken over telefoongebruik

Afspraken over het telefoongebruik thuis maak je samen. Bespreek samen bijvoorbeeld:

  • Wanneer verwacht je dat je kind even belt of appt? Elke dag na school of alleen als er iets is?

  • Hoeveel uur per week of dag mag je kind op het scherm kijken?

  • Mag de telefoon mee naar bed?

  • Wat doe je met de telefoon tijdens huiswerk? En tijdens het eten? Kijk daarbij ook eens naar wat je zelf doet met je mobiel.

  • Leg uit dat je kind nooit zomaar adressen, locaties of telefoonnummers deelt. Zeker niet met vreemden. Zet accounts voor bijvoorbeeld Instagram of Tiktok op privé, zodat vreemden geen berichten kunnen zien.

  • Bespreek welke foto’s en filmpjes je kind deelt op sociale media. Deel geen foto’s of filmpjes van anderen zonder toestemming.

  • Wat vinden jullie belangrijk als gezin? Wanneer gaat online gedrag te ver? Bespreek situaties, zoals geharrewar in een appgroep op school.

  • Wil je zien waar je kind is? En wat wil je kind? Veel gezinnen volgen elkaar via de GPS op hun mobiel.

  • Geen mobiel op de fiets. Ook niet wanneer je op straat loopt.

veelgestelde vragen

heb ik een verzekering nodig voor de telefoon van mijn kind?

Dat hangt ervan af. Als een scherm kapotgaat, dan is het vaak goedkoper om zelf te laten repareren. Zeker bij oudere telefoons. Soms is de telefoon al verzekerd via de inboedel- of reisverzekering. Denk je dat het toestel snel beschadigd raakt, gestolen wordt of kapotgaat? Dan kan een verzekering verstandig zijn. Weeg altijd het risico af tegen de maandelijkse premie. En check ook of je bij verlies of diefstal de nieuwwaarde of dagwaarde vergoed krijgt. En of water-, val- en stootschade verzekerd is.

kindvriendelijke Sim Only
bij hollandsnieuwe
kindvriendelijke Sim Only bij hollandsnieuwe
opnieuw een topbeoordeling

We krijgen een 8,2 van de Consumentenbond. Een mooie waardering voor service, prijs en kwaliteit.

we staan voor je klaar

Je kunt rekenen op een buitengewoon goede service. Regel het eenvoudig zelf via onze app. Of chat en bel ons met je vragen.

extra instellingen voor veiligheid

Betaalde service nummers en internationale nummers staan standaard uitgeschakeld. Ook kan je kind niet zelf opwaarderen. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

geen onverwachte kosten

Bij ons betaal je vooraf dus heb je nooit onverwachte kosten. Is de bundel van je kind bijna op? Dan geven we een seintje en kun je opwaarderen. Of niet.

je bundel 1-2-3 aanpassen

Elke maand kun je bepalen of je kind een beetje meer of minder bundel nodig heeft.

jij houdt grip via onze app

Met onze app heb je altijd inzicht in het verbuik en tegoed van je kind en pas je gemakkelijk instellingen of de bundel aan.

kindvriendelijke Sim Only
bij hollandsnieuwe
kindvriendelijke Sim Only bij hollandsnieuwe
opnieuw een topbeoordeling

We krijgen een 8,2 van de Consumentenbond. Een mooie waardering voor service, prijs en kwaliteit.

we staan voor je klaar

Je kunt rekenen op een buitengewoon goede service. Regel het eenvoudig zelf via onze app. Of chat en bel ons met je vragen.

extra instellingen voor veiligheid

Betaalde service nummers en internationale nummers staan standaard uitgeschakeld. Ook kan je kind niet zelf opwaarderen. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

geen onverwachte kosten

Bij ons betaal je vooraf dus heb je nooit onverwachte kosten. Is de bundel van je kind bijna op? Dan geven we een seintje en kun je opwaarderen. Of niet.

je bundel 1-2-3 aanpassen

Elke maand kun je bepalen of je kind een beetje meer of minder bundel nodig heeft.

jij houdt grip via onze app

Met onze app heb je altijd inzicht in het verbuik en tegoed van je kind en pas je gemakkelijk instellingen of de bundel aan.